
Αλλαγές που αναμένεται να επηρεάσουν τους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα πρόκειται να τεθούν σε εφαρμογή μέχρι το τέλος του έτους.
Ένα μεγάλο ποσοστό οχημάτων diesel κυκλοφορεί χωρίς φίλτρο μικροσωματιδίων (DPF), καθώς πολλοί οδηγοί επιλέγουν να το αφαιρέσουν για να αποφύγουν το κόστος επισκευής ή αντικατάστασης. Ωστόσο, η απουσία του DPF επιδεινώνει σημαντικά την ατμοσφαιρική ρύπανση, αφού το φίλτρο αυτό συγκρατεί επιβλαβείς ρύπους.
Μέχρι σήμερα, ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων (ΚΤΕΟ) δεν μπορούσε να διαπιστώσει με ακρίβεια αν το DPF έχει αφαιρεθεί, αλλά η κατάσταση αυτή αλλάζει. Σύντομα, όλοι οι σταθμοί ΚΤΕΟ θα διαθέτουν ειδικά μηχανήματα μέτρησης, καθιστώντας αδύνατη την έκδοση δελτίου τεχνικού ελέγχου για οχήματα χωρίς φίλτρο.
Αυτό σημαίνει πως χιλιάδες οδηγοί θα πρέπει να επισκευάσουν, να καθαρίσουν ή να αντικαταστήσουν το DPF, με το κόστος να κυμαίνεται από εκατοντάδες έως και χιλιάδες ευρώ, ανάλογα με το όχημα.