
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει λύσεις για την αποσυμφόρηση της λεωφόρου Κηφισού, ειδικά στο καθοδικό ρεύμα στο ύψος της Μεταμόρφωσης, όπου καθημερινά σχηματίζονται ουρές χιλιομέτρων.
Σήμερα, το κυκλοφοριακό πρόβλημα εκτείνεται έως και 3 χιλιόμετρα τις ώρες αιχμής, όμως οι προτεινόμενες παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα περιορίσουν σημαντικά το μήκος αυτών των καθυστερήσεων.
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση εντοπίζεται στην έξοδο των οχημάτων από την Αττική Οδό προς τις κεντρικές και νότιες περιοχές της Αθήνας, όπως ο Πειραιάς, το Περιστέρι και το Αιγάλεω. Τα αυτοκίνητα που προέρχονται είτε από τα βόρεια προάστια και το αεροδρόμιο είτε από τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο μέσω της Αττικής Οδού, συγκλίνουν στο συγκεκριμένο σημείο, όπου ο Κηφισός διαθέτει μόνο δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Ως αποτέλεσμα, ορισμένες ημέρες η κυκλοφοριακή συμφόρηση εκτείνεται από τη Γέφυρα Καλυφτάκη στην Κηφισιά έως το Περιστέρι.
Το σχέδιο για τον κόμβο Σκαραμαγκά

Ένας κρίσιμος παράγοντας που θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση είναι η κατασκευή νέων οδικών υποδομών στον κόμβο του Σκαραμαγκά για να δώσει εναλλακτικές επιλογές σε όσους κινούνται απο Βόρεια Προάστια προς Πειραιά και το αντίθετο. Το έργο, που προβλέπει τη δημιουργία τριών ανισόπεδων κόμβων, αναμένεται να δημοπρατηθεί τον Μάιο και να ολοκληρωθεί μέσα σε τρία χρόνια από την έναρξη της κατασκευής του. Με την ολοκλήρωσή του, η Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Αιγάλεω θα συνδεθεί μέσω αερογεφυρών με τη λεωφόρο Σχιστού και την Εθνική Οδό, αποσυμφορώντας τη λεωφόρο Κηφισού.
Παράλληλα, προβλέπεται νέα οδική σύνδεση με το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής και αναβάθμιση του οδικού δικτύου στην περιοχή. Το συνολικό μήκος του έργου ανέρχεται σε 7,4 χιλιόμετρα, ενώ ο προϋπολογισμός του αγγίζει τα 70 εκατομμύρια ευρώ. Η δημοπράτηση προγραμματίζεται για το πρώτο τετράμηνο του 2025 και η κατασκευή του θα διαρκέσει τρία χρόνια.
Με την ολοκλήρωση αυτών των παρεμβάσεων, αναμένεται βελτίωση των κυκλοφοριακών ροών και μείωση των καθυστερήσεων στη λεωφόρο Κηφισού, προσφέροντας στους οδηγούς περισσότερες εναλλακτικές διαδρομές και βελτιωμένη σύνδεση μεταξύ των κεντρικών και δυτικών περιοχών της Αττικής.