Πρόστιμα σε εταιρίες στα Βόρεια Προάστια για παραπλανητικές εκπτώσεις

γυναίκα ψωνίζει για τη black friday

Βαριά πρόστιμα για παραπλανητικές εκπτώσεις δέχτηκαν εταιρίες με έδρα τα Βόρεια Προάστια της Αθήνας.

Η εταιρία A.X.F. ΑΕ με έδρα τη Μεταμόρφωση, η εταιρία La Vie En Rose με έδρα την Αγία Παρασκευή, η εταιρία NOTOS COM ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ με έδρα την Κηφισιά, το μεγάλο ηλεκτρονικό φαρμακείο Pharmacy Discount με έδρα την Άνοιξη στον Δήμο Διονύσου και το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρίας Sneakers Market με έδρα το Μαρούσι, εντοπίστηκαν να επικοινωνούν παραπλανητικές εκπτώσεις στους καταναλωτές και τους επιβλήθηκαν βαριά πρόστιμα από 55.000 μέχρι 400.000 ευρώ.

Οι παραβάσεις εντοπίστηκαν από τη λειτουργία του ψηφιακού εργαλείου εντοπισμού παραπλανητικών εκπτώσεων που χρησιμοποιούν οι ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης.

Υπενθυμίζεται ότι απο τους ελέγχους εντοπίστηκαν συνολικά 14 εταιρίες, οι οποίες τις τελευταίες εβδομάδες προέβησαν σε παραπλανητικές εκπτώσεις. Κατ’ εφαρμογή του άρθρου 9ι του Ν.2251/1994 επιβλήθηκε πρόστιμο συνολικού ύψους 2.220.000 ευρώ. Στο άρθρο 13α προβλέπεται η δημοσίευση των συγκεκριμένων εταιρειών, εφόσον το πρόστιμο είναι άνω των 50.000 ευρώ. Ανακοινώσεις εξέδωσαν κάποιες από τις εταιρίες διαμαρτυρόμενες με τα άδικα όπως επισημαίνουν πρόστιμα.

Τα πρόστιμα που ανακοινώθηκαν αφορούν στις παρακάτω εταιρείες με έδρα στα Βόρεια Προάστια:

  • A.X.F. ΑΕ, 400.000 ευρώ
  • LA VIE EN ROSE by Dimitra Katsafadou, 300.000 ευρώ
  • NOTOS COM ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ, 200.000 ευρώ
  • Pharmacy Discount, 55.000 ευρώ
  • SNEAKERS MARKET, 55.000 ευρώ

Άλλες εταιρίες που δέχθηκαν πρόστιμα είναι:

  • ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ Α.Ε., 500.000 ευρώ
  • ΑΤΤΙΚΑ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ, 400.000 ευρώ
  • ToFarmakeioMou, 100.000 ευρώ
  • Trade Status, 55.000 ευρώ

Όπως σημειώνεται από το υπουργείο Ανάπτυξης, στις υπόλοιπες εταιρείες, εκκρεμεί η διαδικασία της γνωστοποίησης στις ίδιες και αμέσως μετά θα δημοσιευτούν τα στοιχεία τους. Σε δύο περιπτώσεις τα πρόστιμα είναι κάτω των 50.000 ευρώ, οπότε και δεν θα ανακοινωθούν τα ονόματά τους όπως ορίζει ο νόμος.

«Οι έλεγχοι συνεχίζονται για την προστασία των καταναλωτών και της υγιούς επιχειρηματικότητας» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης.»

Τι απαντούν οι εταιρίες:

ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ

«30 Νοεμβρίου 2024. Αναφορικά με την αιφνίδια ανακοίνωση επιβολής διοικητικού προστίμου από το Υπουργείο Ανάπτυξης και η οποία αφορά στην πιθανή παραπλάνηση των καταναλωτών με ανακριβείς ανακοινώσεις τιμών, η ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ επιθυμεί να ενημερώσει για τα εξής:

Ο έλεγχος της υπηρεσίας αναφέρεται σε δύο (2) από τους 20.000+ κωδικούς του ηλεκτρονικού Οutlet καταστήματος https://www.sportsfactory.gr, κατά την περίοδο 7/10/2024 έως και 29/10/2024.

Στο ένα και μόνο προϊόν που πωλήθηκε από το εν λόγω Outlet ηλεκτρονικό κατάστημα στα 50,92 ευρώ, η αναφερόμενη παράβαση από το Υπουργείο Ανάπτυξης εστίαζε στην ανακοίνωση μείωση τιμής που δεν ήταν η χαμηλότερη των 30 ημερών ως βάση αναφοράς της μείωσης αυτής.

Τα προϊόντα αυτά διατίθενται πραγματικά και συνεχώς σε μειωμένη τιμή, όντας σε καθεστώς Outlet , σε σχέση με την αρχική τιμή τους, ενώ η όποια διακύμανση τιμής παρατίθεται για σκοπούς σύγκρισης και μόνο. Οι συστημικές ενημερώσεις τιμών γίνονται σε καθημερινή βάση, ενώ οι τεχνικοί έλεγχοι τιμών βελτιστοποιούνται συνεχώς και διορθώνουν άμεσα ενδεχόμενες αποκλίσεις, ώστε οι εμπορικές πρακτικές μας να είναι εναρμονισμένες με τον Νόμο και τον Κώδικα Δεοντολογίας. Θεωρούμε ότι η επιβολή του εν λόγω προστίμου, ιδιαίτερα λόγω της περιόδου, αλλά και του τρόπου που επιβλήθηκε, είναι κατάφορη αδικία και σε καμία περίπτωση το περιστατικό δεν αντιπροσωπεύει τις εμπορικές πρακτικές της ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ.

Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι παρόλο που κληθήκαμε να υποβάλλουμε εξηγήσεις μέχρι και τις 29/11/2024, τις οποίες και καταθέσαμε μέσω αναλυτικού υπομνήματος εμπρόθεσμα, το Υπουργείο επέλεξε να επικοινωνήσει πρώτα την επιβολή προστίμου μέσω δελτίου τύπου και κατόπιν να κοινοποιήσει τη σχετική απόφαση στην εταιρεία μας, έχοντας στερήσει το νόμιμο δικαίωμα της εταιρείας για επαρκή ακρόαση. Η ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ επιδιώκει συνεχείς διαβουλεύσεις με τους αρμόδιους φορείς, για την ορθότερη δυνατή συμμόρφωση με τις επιταγές του νόμου, λειτουργώντας ως αρωγός των συμφερόντων του Καταναλωτή. Είναι δεδομένο όμως ότι θα είμαστε συνεπείς ως προς την προάσπιση των δικαιωμάτων μας με κάθε νόμιμο μέσο, για την αποκατάσταση της οποιαδήποτε βλάβης προκαλείται στην εταιρεία μας και προσκαλούμε τις αρμόδιες αρχές σε ανοιχτό διάλογο, με στόχο την πλήρη διαφάνεια στο θέμα των τιμών, προς όφελος εντέλει των καταναλωτών και του συνόλου της αγοράς.

Η παρουσία της ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ από το 1982 εστιάζει στην ικανοποίηση και τον σεβασμό του καταναλωτή, στο προϊόν και στην αθλητική κουλτούρα, αξίες που έχουν αναγνωριστεί από το καταναλωτικό κοινό, που μας έχει αναδείξει ως πρωταγωνιστές στην αγορά αθλητικών ειδών. Όλα αυτά τα χρόνια όλοι οι άνθρωποι της εταιρίας μας δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για την προάσπιση αυτών των αξιών και την εξυπηρέτηση του αγοραστικού κοινού».

Πολυκαταστήματα Attica

Σε συνέχεια της σημερινής ανακοίνωσης του Υπουργείου Ανάπτυξης για την επιβολή διοικητικού προστίμου στην εταιρία μας για παράβαση των διατάξεων του Ν. 2251/94 αναφορικά θα θέλαμε να ενημερώσουμε ότι:

-Ο έλεγχος στο ηλεκτρονικό κατάστημα των attica έλαβε χώρα τον Ιούλιο του 2024
-Ανακοινώθηκε με καθυστέρηση 4ων μηνών και μάλιστα την ημέρα του Black Friday

Αφορά σε έναν μόνον συγκεκριμένο κωδικό καλλυντικού προϊόντος και τη διάθεσή του στην τιμή των €34,93 με τιμή αναφοράς €49,90 αντί της χαμηλότερης τιμής των προηγούμενων τελευταίων 30 ημερών (δηλ. €32,97 με τιμή αναφοράς €47,10). Αν και αναγνωρίζουμε ότι το πρόστιμο που επιβλήθηκε συνδέεται με προηγούμενη παράβαση, που αφορούσε πωλήσεις περίπου €300, τονίζουμε ότι το πρόστιμο ύψους €400.000 για μηδενικές πωλήσεις προϊόντων είναι άδικο καθώς:
-δεν έχει προκύψει βλάβη σε καταναλωτή γιατί καμία πώληση δεν πραγματοποιήθηκε στην «εσφαλμένη» τιμή επειδή στο λογιστικό σύστημα είχε καταχωρηθεί η ορθή τιμή πώλησης
-αφορά σε ένα μεμονωμένο κωδικό μεταξύ των 30.000 κωδικών που φιλοξενούνται στο ψηφιακό κατάστημα
-οφείλεται σε τεχνικό σφάλμα
-εντοπίστηκε άμεσα και διορθώθηκε την ίδια μέρα
-κινηθήκαμε άμεσα για να εξαλείψουμε την πιθανότητα αντίστοιχων περιστατικών στο μέλλον, επενδύοντας σε ένα αυτοματοποιημένο ελεγκτικό λογισμικό, συνολικής αξίας €30.000, που δεν επιτρέπει την ανατίμηση σε προϊόν που έχει μπει σε έκπτωση.

Για την Αττικά Πολυκαταστήματα, μια εταιρία με πολύχρονη παρουσία στην Ελλάδα, η πιστή τήρηση του ισχύοντος νομικού πλαισίου και ο σεβασμός στους πελάτες παραμένουν αδιαπραγμάτευτες αρχές. Με στόχο να προστατεύσουμε την φήμη της εταιρίας μας, τους 2.200 εργαζομένους της, καθώς και τους 300 συνεργάτες μας, θα προβούμε σε όλα τα νόμιμα μέσα προστασίας που μας δίνει η Ελληνική νομοθεσία.

Δήμητρα Κατσαφάδου – La Vie En Rose

Η Δήμητρα Κατσαφάδου δημοσίευσε ένα βίντεο στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram, στο οποίο απαντά μετά το πρόστιμο 300.000 ευρώ που έλαβε η εταιρεία καλλυντικών της, La Vie En Rose. Σύμφωνα με τις ελεγκτικές υπηρεσίες, το πρόστιμο το έλαβαν συνολικά 14 εταιρείες και αφορά παραπλανητικές εκπτώσεις σε προϊόντα.

Η Δήμητρα Κατσαφάδου δήλωσε ότι το πρόστιμο το οποίο έλαβε η εταιρεία της δεν αφορά την Black Friday, αλλά προηγούμενη χρονική περίοδο. Στο βίντεο που ανέβασε αναφέρει: «Βγαίνω να σας μιλήσω για το πρόστιμο που έφαγε η La Vie En Rose, 300.000 ευρώ πρόστιμο για ένα λαδάκι και να σας πω κι έναν ακόμα λόγο, για τον οποίο με αγαπάτε και η αγάπη σας δεν έχει κλονιστεί για αυτό και καλά κάνετε. Γιατί ο λόγος που έφαγα το πρόστιμο κι έχω και το ιστορικό είναι ότι στις 23/8/24 παρουσιάστηκε το λάδι μαλλιών που αρνούμαι να το βάλω στην αρχική τιμή που είναι στα 37 ευρώ και το έχω στα 22 και τους πείραξε το γεγονός ότι για 30 μέρες σύμφωνα με τη νέα διάταξη του υπουργείου, δεν θέλουν να έχουν σε χαμηλές τιμές όλα τα προϊόντα. Επειδή λοιπόν, εγώ το λάδι μαλλιών όχι μόνο το δίνω με 40%, αλλά το δίνω και δωρεάν σε καρκινοπαθείς μέσα από την καρδιά μου, τους πείραξε. Ήθελαν να είναι στην αρχική τιμή για να μην μπορεί να το αγοράσει κανείς. Κι εμένα μου υπεβλήθη πρόστιμο 300.000 ευρώ για την καλή μου την καρδιά. Γιατί δεν κράτησα παραπάνω την αρχική τιμή. Αυτή δεν είναι κοροΐδία του καταναλωτή; Εγώ πάντως δεν θα σταματήσω ούτε να δίνω δωρεάν το λάδι μαλλιών, ούτε θα σταματήσω να έχω έκπτωση όλο τον χρόνο για να μπορώ να προσφέρω στον κόσμο».